Zuid-Afrika2016.reismee.nl

Dag 18: van Oudtshoorn naar Kaapstad

Vandaag hadden we de wekker om 06:00 gezet zodat we de zonsopkomst konden zien,we waren voor die tijd al wel wakker door alle dieren geluiden om ons heen. De zon doet al wel z'n best maar het is nog beter fris, toch gaan we gebruik maken van onze buiten douche dit was best lekker. Spullen pakken en op naar de ontbijt zaal, als we naar de bus lopen zien we allemaal ballonnen op de eerste stoel, wij zijn vandaag 8 jaar samen en dat hebben we wel eens gezegd maar dit hadden we niet verwacht, er lag ook een kaartje voor ons klaar en wij mogen op de laatste dag dat we nog best wat kilometers maken,voorin zitten, wat is dit leuk en ontzettend lief van iedereen. Als we wegrijden zien we nog een mangoest wegrennen, zo die zijn snel! Misschien was dat wel de deugniet van gisteren in onze tent. We gaan over de route 62 naar Kaapstad, wat een onwijs mooie weg, op sommige stukken kan je de oorspronkelijke weg zien die is aangelegen in de tijd dat ze er met ossenwagens overheen moesten. De koffiestop is in Barrydale vlak na 'Ronnies Sex Shop' waar de motorrijders vaak stoppen en de BH'S aan het plafond moeten hangen. Zodra we van de route 62 afslaan naar de N2 begint de mooie Tradouw Pass. Om 14:00 zijn we in Hermanus en mogen we 2 uur rond kijken op zoek naar walvissen.......helaas vandaag zijn ze er niet. Dan maar een ijsje voordat we weg gaan, in de bus krijgen we nog van Steve en de groep een fles Amarula voor ons 8-jarig jubileum! We rijden door naar Kaapstad om vervolgens rond 18:00 in het hotel aan te komen. De kamer is prima helaas geen uitzicht op de tafelberg.

Gert.

Wat ontzettend leuk en heeeeel erg attent van de groep.